Cehennem

4 Ekim 2009 Pazar

Ne kısacık bir sürede yenen 3 adet gol,ne de bütün maç boyunca berbat oynayışımız, bu yazının başlığını cehennem yapan şey, maçın sonunda gerçekleşen ve benimle Ceyda'nın da ortasında kaldığımız ve ucuz altattığımız saldırıdır..
Ankaragücü taraftarını anlatmama gerek yok..Herkes biliyor nasıl belalı bir taraftar grubu( holigan hatta terörist desem daha doğru olur gerçi ama neyse..) olduklarını.. Maç sonunda elbette olaylar çıkacağını biliyorduk ama bu denli büyük çapta birşey beklemiyorduk.. Kim olduklarını bilmediğim, sonradan forumlarda isimlerini öğrendiğim Sol Kapalı denen grup birden üzerimize koltuk parçaları yağdırmaya başladı.. ard arda patlayan maytapımsı şeyleri hiç söylemiyorum bile, zira onları devre arasında da patlatmışlardı.. Tribündeki yüzlerce insan, ve bunların içinde bulunan onlarca kadın ve çocuk.. Ne yapacağımızı şaşırmış vaziyetteydik.. ve bütün bunlar olurken tribünün önündeki onlarca polis olayları AVAL AVAL izliyordu!!
Birden ortalık baya hareketlenince bulduğumuz ilk boşluktan kendimizi aşağıdaki tellerin oraya kadar attık,karşımda bulunan Haldun Üstünel'e "Haldun abi kurtar bizi" diye bağırdığımı hatırlıyorum sanırım.. O ve Adnan Sezgin olmasa o arbedenin içinde ezilebilirdik muhtemelen, tribünün sahaya çıkan kapılarını açtırdılar ve bayanlarla çocuklu aileleri sahaya çıkardılar.. İşte tam o an kale direklerinin oradan tribüne baktığımda gördüğüm manzara korkunçtu,ne yazık ki kendimde olmadığım ve korkudan üç buçuk attığım için fotoğrafını çekemedim ama anlatılmaz yaşanır diyorum sadece.. Parçalanmış koltuklar,havada uçuşan taşlar ve çaresizlik içinde yüzlerce insanın olduğu Galatasaray tribünü.. Sanıyorum ki bizim yönetim olmasa bu müdahale de yapılmayacaktı ve biz tribünde kaderimize terkedilecektik.. Maçın sonucu ne olursa olsun, böyle bir olayın yaşanılması Türk futbolunun neden yerlerde süründüğünün en büyük kanıtı.. İstanbul P.ç'leri küfürlerini yedik, şehrinin takımını tut vaazlarını dinledik,dinliyoruz.. Peki soruyorum, içinde insan demeye dilimin varmadığı vicdansız yaratıkları barındıran bir takımı mı tutsaydım,bu mudur sağlıklı olan şey ??

Yenildik, fırtına gibi başladığımız sezonda duraklama dönemine biraz erken girdik bunlar önemli değil,hep diyorum hep de diyeceğim Rijkaard ve ekibine güvenim sonsuz.. ama benim için bu maçın özeti maç sonrasında yaşadığım ve belki de ilk kez ölüme bu kadar yakın olduğum bu dakikalardı..

Arda'yla muhabbet ettik,Kewell bizim için otobüs camını açtı imza dağıttı öpücüğümüze şirin gülücükleri ve el sallayışlarıyla karşılık verdi..hepsi birer rüya gibiydi, bunları anlatırım diye düşünüyordum bütün gün ama maç sonrasında yaşadığımız kabus bütün bunlara gölge düşürdü..

8 yorum:

Rabish dedi ki...

Gozde dunden beri aklim hep sizdeydi ..
Dugun evinden kaçip maçin son 15 dakikasini izleyebilmek için eve geldim, 3 golden çok olaylara sastim kaldim, aklima hemen siz geldiniz.
Umarim iyisinizdir.
Yapilan hayvanliklara soyleyecek soz bile bulamiyorum, alayi hasta bunlarin.

Siz yinede Arda'yla muhabbetinizi, Kewell'in gulucuklerini hatirlayin, bosverin.

Insallah bir daha asla boyle seyler yasanmaz ..

Gözde dedi ki...

Henüz yenilgiyi idrak edebilmiş değilim ben Rabish'im..Ceyda da aynı durumdadır sanırım..
Görüntüleri izledikçe,yeni yeni ayrıntılar öğrendikçe daha çok şaşıp kalıyorum nasıl oradan hiç bir yerimize darbe almadan,yaralanmadan sağlimen çıktığımıza..
"Ucuz atlattık" kelimesini ilk kez bu kadar doğru bir yerde kullanıyorum sanırım..
Yazıda sadece koltuk parçaları dedim ama gözümün önünden geçen taşlarla jiletleri es geçmemek olmaz.. Nasıl bir akla mantığa sığar bu yapılanlar,gözümün önünde ağlayan minnacık çocukları hiç mi düşünmüyur bu hayvanlar..Eğer Adnan Sezgin'le Haldun Üstünel olmasa muhtemelen sahaya da çıkamazdık,ben de kalp krizi falan geçirirdim sanırım,baya baya titriyormuşum farkında bile değilim..

Gerçi daha başından belliydi böyle olacağı,stada 15 dakika kadar geç girdik,bilet okuyucularının bozuk olduğu gerekçesiyle..bütün bu oyunları,tezgahları kimin hazırladığı/hazırlattığı malum.. Hepsi teker teker cezasını bulsa keşke ama bunca zamandır bulamadığına göre,bundan sonra da bulmaz sanırım..biz korktuğumuzla,insanlar yaralandıklarıyla kalırlar..




2 günde o kadar çok şey yaşadık ki..Hangi birine daha çok şaşıracağımı bilmiyorum,ama Arda-Kewell konusunda sana anlatacaklarım vaar(: bi ara konuşalım msnde ;)

Rabish dedi ki...

O malum sahisi(i.M) goller atilinca sevinirken gordum ya .. o an gerçekten çok sinirlendim iste.
Neyse geçelim bu tatsiz konusmalari, Allah korumus sizi.
Skor falan hikaye size birsey olmasin yeter ki.
Ayrica o kadar kotu oynamadik, toparlaniriz en kisa zamanda, biz GalataSaray'iz ;)

Ceyda dedi ki...

Valla o kadar çok şey oldu ki.Hala kavrayamadım durumu,tek bildiğim şey bu günlerin geride kalacağıdır.
Melih sana laflar hazırladım,ama yeri değil.Susuyorum.

mischa dedi ki...

Selam,
En çok üzüldüğüm konulardan biri şu ki ailesiyle beraber, çocuğunu almış gelmiş insanlar hatta belki sizin gibi bayan taraftarlarımız Pazar gününü yaşadıktan sonra bir daha uzunca bir süre Galatasaray'ı izlemeye gelemeyecekler. Hepimize geçmiş olsun. Bu işler giderek çığrından çıkıyor. Umarım ceza almadan kurtuluruz ve bir daha bu tip olay yaşamayız. Görüşmek üzere...

Ceyda dedi ki...

mischa,
hoşgeldin öncelikle,ceza alması gereken onlar fakat düzenin nasıl işlediği malum.

mischa dedi ki...

Ceyda teşekkür ederim,
Senelerdir böyle. Hatırlarsan Ankara'da küfür edildi diye bizim sahamız kapanmıştı zamanındaç Bir de şuan öyle bir durumdayız ki, herkes önümüze taş koymak istiyor. Sinirlerimize hakim olup hepsini aşmamız gerekiyor ki bu potansiyel bizde var.

Ceyda dedi ki...

mischa,
Evet hatırlıyorum,ankara zaten iyi anılan bir yer değil.Her türlü bela burada bulunuyor maalesef.
Sinirlerimize hakim olmaya gelince,bir yere kadar dayanıyor taraftar da.Umarım o sınırı aşmadan takım eski haline döner.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP