Takım olabilmek..

21 Eylül 2009 Pazartesi



Galatasaray bu sezon ki en zorlu Turkcell Super Lig maçlarından birini oynadı.Belki de Beşiktaş derbisinden sonra en sıkıntılı lig maçıydı.Bunun nedeni hepimizin bildiği gibi Fenerbahçe'nin galibiyet serisi.Tabii ki maçın takımda ve taraftarda bu kadar baskı yaratmasının nedeni sadece ezeli rakibimiz değil.Keşke bununla sınırlı kalabilseydi..
Hakemlerden bahsetmeyi gerçekten sevmiyorum.Onların oyuna olan etkilerini,yanlışlarını ve maçın seyirini değiştirmelerini.Bunlar futbolun bütün güzel yanlarını öldürüyor bana göre.Ama bu maç sonrası sanırım sadece hakemin kararlarını konuşacağız hepimiz.Haklı olarak..
Son yıllar da G.Saray aleyhine gördüğüm en kötü maç yönetimiydi desem yanılmış olmam.Maç başlar başlamaz nasıl devam edeceğini hissettirdi zaten.O kadar net bir penaltıyı,o kadar yakın bir pozisyondan vermemesi için mantıklı bir neden düşünemiyorum gerçekten.Ali Güneş'in maç boyu diğer pozisyonlar da da hakettiği cezayı almaması için de.Özellikle Kewell gole giderken ona yaptığı kasti faul,ve bu yaptığı sonucunda da hakettiği cezayı almaması..Yazık.Başka olayı açıklayacak bir kelime yoktur sanırım.
Federasyon,Aziz Yıldırım hatta stada adını veren şahsın bile adı geçiyor bu konuda.Kimseyi suçlamak istemiyorum,ama bir hakemin kendi ipini çekebilmesi için karşılığında bir şeyler elde etmesi gerekir.Bu her alanda,her meslek de böyledir.Burda kesmek en mantıklısı olacak,dediğim gibi kimseyi suçlamak istemiyorum.Ama böyle bir maçtan sonra kimsenin olaya pembe gözlüklerle bakması beklenemez.
Olumsuz faktörlere rağmen kazandık.Ortada kaybetmeyi gerektirecek doğru düzgün hiçbir neden yokken,herşey iyi giderken elimizden kaçan maçları hatırlıyorum geçen sezon.Çok şey değişti Galatasaray da.Sadece skorlar,zevk veren bir futbol,yeni yıldızlar,Rijkaard ve ekibi değil.Bunların ötesinde kazanmayı isteyen,kazanmayı bilen bir takım var sahada.Her şeyiyle takım.Yıldız oyuncuların yedek oturmasına rağmen çıkıp gol atabildiği,mücadele edebildiği bir takım.Bu sezonu kupasız kapatsa bile eminim bir çok taraftarın aklına iyi yönde kazınacak bir Galatasaray.
Bu gece güzel skorun ve kazanılan puanın dışında beni sevindiren bir diğer durum Nonda'nın bu kadar zaman yedek olmasına aldırmadan bize maç kazandırması oldu.
Geçen sezon çok kızdığım oldu ona.Bendeki kredisini tükettiği,sinirlendirdiği çok maç hatırlıyorum.Koşmayı,mücadeleyi bırakalım yürümeyi unutan bir Nonda vardı sahada.Fakat bu sezon çok iyi.Çok çok iyi.Oyuna sonradan girmesine rağmen golünü atıyor,gol atmasa bile çabalıyor.Keita ile çok iyi anlaştılar maç boyu,Baros'un olmadığı zaman devreye en iyi şekilde gireceğinden eminim artık.Kulübenin zenginliği,Rijkaard'ın doğru hamleleri sonucu getirdi.Tabii bahsettiğim gibi gerçek bir takım olmamız da.
Bu saatten sonra karşımızda kimsenin durabileceğine inanmıyorum.Geçen sezon unuttuğum bir gerçeği bu sene çok iyi görüyorum.Bana inanmayı,güvenmeyi Galatasaray öğretti.Sanırım bu hep böyle kalacak.

0 yorum:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP