2010 Dünya Kupası Elemeleri ; Arjantin-Brezilya

6 Eylül 2009 Pazar

2002 dünya kupasını çok net hatırlıyorum,Türkiye'nin hatırı sayılır başarılar elde ettiği bir dönemdi..
Hasan Şaş'ın ilk golü attığı Brezilya maçı dün gibi aklımdadır.O maçdan sonra -tabi ronaldo'nun da etkisiyle- Brezilya sempatim başladı.Türk Milli Takımından hemen sonra geliyordu benim için.1-2 yıl sonra Ronaldinho'nun Barca transferiyle de Barca taraftarı olmuşumdur,kıssadan hisse Brezilya futbol adına benim için çok önemli bir takımdır.Hal böyle olunca NTV de Arjantin-Brezilya maçını öğrendiğim andan beri bu maça odaklanmış durumdaydım.Futbol hayatını sürdüren isimler arasında en sevdiğim futbolcu kimdir diye sorsalar hiç düşünmeden Lionel Messi derim.Onun oynadığı bir takımla,kendimce tuttuğum Brezilya'nın karşılaşması çok önemliydi benim için.İşin içine Maradona da girince izlememek ayıp olurdu.
Maçın başlarında tahmin ettiğim gibi bilenmiş bir Arjantin vardı.Hem dünya kupası bileti,hem onur meselesiydi bu maç.Sessiz sakin Messi bile gayet agresifti.Ama Brezilyanın gerçekten kusursuz bir kadrosu var.Yeri geldiğinde mükemmel defans yapabiliyorlar.Hücüm oynayan her takım başaramıyor bunu.
Sahaya kazanmaya çıkmış Arjantin'e Elano'nun kestiği topa kafayla vuran Luis Fabiano ilk şoku yaşattı.O sırada Gözdeyle konuşuyorduk,duran toplarda televizyona sırtını dönmek gibi gayet anormal bir totemim vardır.İlk golde işe yaradı.Ve ikinci golde de.Duran toplarda çok etkiliydi Brezilya.Tabii Arjantin'in yürüyürek geçilebilen defansınında etkisi vardır bunda.Bu kadar kötü bir defans beklemiyordum açıkcası..
İkinci yarı Sergio değişikliğiyle başladı Arjantin,Brezilya ve Arjantin'in karşılıklı atakları sürerken 65.dk da Datolo mükemmel bir gol attı.Arjantin taraftarı gole sevinemeden Luis Fabiano Kaka'nın mükemmel pasında durumu 1-3 yaptı.O saatten sonra Arjantin oyundan koptu.Gerçi ben Messi'den bir gol bekliyordum,ciddi anlamda hırslanmıştı fakat sonuç alamadı.
Maç beklediğim kadar heyecanlı geçmedi açıkcası,daha dirençli bir Arjantin'le bu maç çok daha güzel olabilirdi.
Umuyorum Brezilya dünya kupasında herzaman ki güzel futbolunu sergiler ve kupayı kaldırır.

1 yorum:

Gözde dedi ki...

"Arkanı dön Gözde"
"Arkamı dönersem golü göremem Ceydaa":)
I LOVE TOTEM:)

Şaka bi' yana..güzel bir maçtı,her ne kadar Messi gol atmadığı için üzülsem de,ve Arjantin'in kesinlikle çok daha iyi oynayacağını en azından tek farklı mağlubiyetle biteceğini düşünsem de Brezilya açısından oldukça iyi geçti 90 dakika..
Ayrıca bi yanda Elano,bi yanda Dos Santos,ikisi de Brezilya'yı galibiyete taşıdılar,insan liginden gururlanıyor yahu:)

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP